2014年7月2日 星期三

義工條件/特質

一般去見工都可能被及問: 點解覺得自己適合呢份工? / 做"呢份工"又應有邊方面特質/態度?



投入義工服務差不多十年, 由十多年前一個人周圍去揾邊度有義工做起.... 有邊間NGO (Non-Governmental Organization) 係值得幫, 有興趣去幫 同埋有義工training. 不景, 自己咩都吾識, 想有一個適當既training先去做. 

當時覺得一d服務小朋友既NGO應該易入手, 所以就此收窄範圍, 當時揾到防止虐待兒童會 , 係一間較細既NGO, 又係服務小朋友, 咁啱開一個為期幾個月既義工訓 練課程, 仲要近我屋企! PERFECT!!!! 起碼吾會比值口自己話遠而半途而廢嘛!

就係o甘, 一個人逢星期六走去上course, 上到後尾仲要活學活用, 一個套餐的同你上堂做"project"的義工朋友確確實實吾止係之前既紙上談兵交功課, 而係要有一個大project的去follow一個小朋友同埋佢既屋企人. 仲...吾係一次性, 係多次義工活動. 做完仲要交report, 好似大約last 半年左右, last一次大function, 就負責帶d小朋友+家人去參觀一個博物館. 

經過果次之後, 發覺原來自己都幾鍾意小朋友. 又其實之前都有係各夜校take過少少有關小朋友既short course, 之後, 就take得更多: 


心理學/輔導系列 
  • 心理學入門
  • 心理學導論
  • 九型人格與人際溝通
  • MBTI:16人格理論
  • 「 屋 、 樹 、 人 」 性 格 分 析 與 個 人 成 長
  • 輔導心理學入門
  • 輔導與心理治療導論
  • 實用心理學
  • 人格理論研讀
  • 兒童心理學
  • 兒童自我, 道德及社會發展
  • 發展心理學—生命的第一頁至兒童期階段
  • 情緒輔導與幼兒EQ
  • 夢的分析
  • 心理戲劇治療法
  • 催眠治療師
  • 色彩治療

take完一大輪又實戰過N咁多次既今天.....近五年服務既NGO (安徒生童話夢工場) 係早個星期攪左個兩日既義工training工作坊. 我都有再去, 溫故知新.

負責人係工作坊臨尾時介紹我同我既teammate 比其他義工們認識, 因為我地其實係五年多以來一直服務佢地既義工組織, 仲特登問我: 究竟做一個服務小朋友既義工要有咩條件咩特質?

講真, 以上既short course吾係 A Must, 你可以選擇買書黎睇亦得;  (只係我有自知自明, 睇一陣就瞓, 真人去上堂更入腦. ) 選擇更多實戰亦可; 選擇打到黎就食........既隨意亦得!

但, 基本的, 總要有!

所以我答: 首先, 你要鍾意小朋友!

吾好以為d小朋友年紀細(我主力服務2-6歲), 求其 tum 兩 tum 就耍到d小朋友! 因為, 如果你吾係真心鍾意d小朋友, 就算你把口吾講出聲, 從你身體語言/表情, 佢地就sense到! 呢d, 無得呃的! 

所以如果你去做服務, 做左好多次, 自問出盡力都話d小朋友難攪好曳的話......不如你諗下你自己有幾真心鍾意佢地?

小朋友其實就好簡單, 你肯比時間, 真心, 耐性對佢地, 佢地自然走近你. 反之, 你其實吾多自願/吾太鍾意小朋友.....你既氣場(表情/語氣/身體語言)已令佢地吾鍾意你.
果日工作坊, 我講出呢個"答案", 初時大家以為我耍佢地, 但...做左多年服務, 眼見好多人為做而做....有d係公司迫人去做什麼team building而來, 有d學生...疑似為學期尾寫多樣reference而來, 更多...吾知為乜而來(做義工似個好人掛~).....呢d人, 我眼見, hea的hea, 有d就專揾d外表cute cute的小朋友去"服務",  技安look, 牙擦仔look果d通常吾理. 又或者........一副"我其實好討厭你"既樣去 tum呢d小朋友. 


就以果日工作坊, 一位聲稱服務開小朋友的媽媽級女士, 聽完我講解做義工條件/特質之後, 佢問左一個幾有趣既問題: d幼兒(2-5歲) 通常會吾會喊嫁? 外加一副吾耐煩既樣補充: 我做左開義工果度d細路吾喊嫁!



其實, 佢既"問題"本身無問題, 因為好多義工見d小朋友一喊, 就吾知點去handle. 問, 係正常! 但, 果位義工, 容許我武斷D去講, 佢...為做而做; 佢既語氣/表情已話比我知, 佢覺得會喊的小朋友好麻煩!


吾同年齡層既小朋友要用吾同方法去handle, 2-5歲既小朋友, 眼瞓會喊; 爭野玩會喊; 爸爸媽咪吾係視線之內又會喊...喊又有幾奇呢? 點都吾喊果d先驚呀!


吾喊, 成日都好乖, 聽教聽話, 樣又cute cute的小朋友 一定最易去做"服務"? 反而我鍾意d 曳曳地吾多聽話 / 太靜吾肯講野既小朋友去服務, 因為....呢d睇住佢曳得黎慢慢變乖有禮貌又或者吾肯出聲果d慢慢肯講多d野表達自己....服務呢d, 我覺得更有意義!

其實, 小朋友同老人家都一樣, 只要你比個心出黎, 有耐性對佢地就得!



後話: 一向吾覺得"做義工"係去幫人又或者有幾偉大去犧牲自己私人時間, 因為, 做義工呢十年, 自問, 得到的比付出的多; 至於犧牲自己私人時間....更加無! 因為, 做義工對我黎講只係日常生活既一部份, 根本就係一個"節目"

又, 上個周末有朋友臨時找我吃飯看電影, 訴說近日心煩好大壓力, 想relax一下! 因知道佢都鍾意小朋友, 最後...叫埋佢一齊黎做義工, 同小朋友畫下畫, 傾下計.  相信, 朋友己relax一點吧!

另一朋友近年因家事令佢心煩, 早陣子佢同我講: 每星期都好期望去運動同埋做義工同小朋友講故事!







沒有留言:

張貼留言